Nästa klänning coming up

 
Jag hade tråkigt på jobbet idag. Det gick trögt och jag var trött. Vid lunch bestämde jag mig för att åka och kolla på tyger efter jobbet. Det blev min motivation.
 
Jag föll huvudstupa för det grå med vad som ser ut som nagellackstänk i blandade färger. Jag vet inte vad jag ska göra, men jag köpte bara en meter så förmodligen en tröja.
 
 
Det här köpte jag också en meter av. Första tanken var att bara göra en sjal. Hur snyggt med guld och svart!
 
 
Huvudmålet var ett svart jerseytyg och det är det som ligger i botten. En viskosjersey. Väldigt härlig kvalitet. Av det svarta har jag börjat sy en klänning. Likadan som den blå jag sydde fast denna blir längre.
 
På fredag ska jag på min kusins begravning och jag hoppas att jag blir klar med klänningen till dess.
 
 
Jag hann dock inte så långt med klänningen ikväll som jag hade hoppats, men jag hann med det som jag minium planerat. Jag blev försenad först för att jag pratade en lång stund med pappa i telefon och sen en stund med mamma. Sen hoppade trådarna. På en overlock är trådarna ganska kluriga att trä och två av de svåraste hoppade, men jag löste det efter massa trix och test. Jag är lite kär i min maskin och så himla nöjd att jag slog till på den i våras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0