Helg hos syrran

 
Vid lunchtid i lördags anlände jag till Ulricehamn. Häng med syrran och hennes familj stod på schemat. Krabban la beslag på mig ganska omgående. Det skulle lekas så klart. Vi byggde en bilbana med grymmaste backen, spelade Bambino lotto och memory och kollade på Bilar.
 
 
Lillkrabban ville också vara med. På lagom behörigt avstånd från moster dock. Han valde att läsa Bamse och spela piano.
 
 
Det dök upp en superhjälte. Vet inte så noga vilka krafter hjälten hade.
 
 
Läsmys med morsan. Själv somnade jag på soffan mitt emot.
 
 
Kvällsmat i väntan på Melodifestivalen. Jag och syrran höll på låten som vann. Trevligt!
 
 
Söndagen fortsatte med lekar...
 
 
... och förberedelser i köket inför stundande kalas.
 
 
Vår familj och syrrans makes familj. Det blir några stycken med syskon och syskonbarn till höger och vänster.
 
 
Lilla fröken var med.
 
 
Kusinerna Skruttan och Krabban älskar att busa med varandra. Ganska snart var ALLA leksaker nerdragna från hyllor och skåp. Det gick knappt att gå på golvet utan att trampa på en boll, docka eller bil.
 
 
Lillkrabban tog det lite mer soft.
 
 
Paketöppning. Jag fick en chokladask av Carl och pengar av resterande familjen. Pengarna ska användas antingen till en riktigt vass stavmixer eller en provdocka.
 
 
Skönt att ses och få tjöta lite med familjen.
 
 
När kalaset hade pågått ett antal timmar var det inte riktigt lika roligt längre.
 
 
Det var då leken och skratten gränsade tätt till gråt och skrik, men det gick bra ändå.
 
Tack för en härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0