På min väg hem

 
Två-tre gånger i veckan promenerar jag hem. Ett par gånger om har jag stannat uppe på Göta Älv-bron och fotat vyn därifrån. Idag tänkte jag visa några andra vyer på min väg hem.
 
Vid trädet ovan har det några dagar sett ut som om någon bosatt sig. Det har legat saker i trädet och på marken omkring, men i morse när jag åkte förbi med bussen var allt borta. Det är en bra treklyka strax ovan mark i trädet så jag kan tänka mig att det kan vara ganska hyggligt att sova där. Fast skit är det att så många människor i vår stad inte har någonstans att kalla hem.
 
 
Kvillebäcken som jag förmodar har gett området sitt namn och inte vice versa.
 
 
En söt grönkläd dam.
 
 
Hemma! Någon/några brukar kissa i vår port ibland. Som nu. Luktar så där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0