Nu är det dags

Med ytterst små steg till att börja med tänker jag kicka igång bloggen igen. Främsta orsaken till detta är semestertider i allmänhet och en planerad Frankrikeresa i synnerhet.
 
Jag och min vän M kommer att bila till Paris. Vi åker den 6 juli. Det blir två nattstopp på väg dit. Ett i Bremen och ett i Waterloo. Vi kommer förmodligen att stanna till i Reims i Champagnedistriktet, som en liten omväg mellan Waterloo och Paris.
 
I Paris stannar vi i tre nätter innan vi tar sikte mot västkusten. Den delen av resan har vi ännu inte hunnit planera särskilt väl, men det ska vi göra om en vecka. Från början sa vi att vi skulle vara iväg i åtta till tolv dagar. När vi planerade första delen av resan igår kändes det som om det kan bli längre. Inget jag skulle vara ledsen för i så fall.
 
 
Bland annat ska vi åka hit. Étretat. Jag dånar av att bara se bilderna!
 
 
Och hit till Saint-Malo
 
Vår plan är att hålla boendet billigt för att istället unna oss en massa god mat. Det är inte för otroligt att det blir en del shopping också. Vinshopping.
 
Jag var i Paris för 14 år sedan och jag visste redan då att jag skulle komma tillbaka. Jag blev väldigt förtjust i staden och det var en minnesrik resa. Även om jag längtar tillbaka till Paris tror jag ändå att den stora behållningen kommer att vara vår resa längs västkusten. Ni ser ju bara på bilderna jag skärmdumpat på Google.
 
Förresten, bara för att ha det sagt, jag har saknat bloggen något oerhört och har varit på väg att börja skriva igen flera gånger. Den här pausen har varit bra. Jag behövde den. Hur det blir framöver vet jag inte riktigt. Jag kanske måste ändra mina ambitioner. Minst ett inlägg om dagen håller nog inte, men jag hoppas att ni, mina trogna läsare, hänger på ändå!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Oj vilka bilder!

Roligt att du är tillbaka Sofe!

Svar: Gissar att bilderna är hårt redigerade, men tänk att se den där naturen live. Längtar!
Sofie

2013-06-19 @ 19:54:55
Postat av: Iris

wiieehiiie, så kul att du är tillbaka! ...jag missade nästan....brukar ändå kolla av och till... Låter som en jättespännande semestertripp ju! ser fram mot rapporter! Ha det så jättebra! Kram!

Svar: Och roligt att du hänger på igen! Ja, jag längtar enormt till vår resa. Nu är det knappt två veckor kvar bara. Ha det fint du med! Kram
Sofie

2013-06-24 @ 10:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0