Hurra för 88-åringen

 
Vi har firat min morfar som fyller 88 år idag. Kalaset hade vi hos mina föräldrar och jag plockade blommor som fick stå på trappen. Älskar stökiga buketter med ängsblommor och gräs om vart annat.
 
 
Allt var klart en timma innan kalaset började så vi hann slappa en stund.
 
 
Dagens jubilar hugger in på maten.
 
 
Mina gammelfastrar.
 
 
Trots att det kallt och regn i luften på förmiddagen artade sig eftermiddagen väl och vi kunde sitta ute och äta.
 
 
När solen väl hittat fram höll den i hela kvällen.
 
 
Moster plockade fram saxen. Jag är inte den enda i släkten som klipper hår även om moster är den enda riktiga frisören.
 
 
- Nä, jag har inte bollen.
- Joho! 
 
 
 
Kalas utomhus är de bästa kalasen.
 
 
Skruttan fotar brorsans sambo.
 
 
Vi sjunger för födelsedagsbarnet. Den gamla mannen - en av de bästa människorna jag vet.
 
 
Skruttans jämnåriga kusin var inte med på kalaset. Desto mer busade hon med alla vuxna.
 
 
Vi har det rätt gött ihop!
 
 
Brorsan spexar och leker.
 
 
Ett par tranor passerade över oss.
 
 
Finisar!
 
 
Ett fågelägg som aldrig blev någon unge.
 
 
 
Närmsta grannarna njöt förmodligen också av kvällens väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0