Till Värnamo jag for

I går åkte jag till Värnamo för att hälsa på en vän. Vi började med att promenera till Osudden och tillbaka.
 
 
Å ena sidan.
 
 
Å andra sidan.
 
 
I Apladalen finns den här läckra, gamla järnvägsbron.
 
 
Man får nog inte klättra upp, men det gjorde jag ändå.
 
 
Under.
 
 
Jag hälsade på mina gamla kollegor på Värnamo Nyheter. Det kändes fint! Testade en av chefernas plats. Han hade semester.
 
 
Det finns väldigt många fina hus och portar i Värnamo. Detta är en i mängden.
 
 
S bor i stugan där jag själv bodde min första sommar i Värnamo. Det var 2007 och en hel evighet sedan.
 
 
Lilla Krogen (Eller Rose Garden som den heter nu) stängde sin lunchservering så tidigt att vi inte hann dit. Hängde i flera timmar på Max istället.
 
 
Sen bar det av till stugan igen för glassätning i trädgården och sedan...
 
 
... packade S i plastkassar och fyllde halva sin bil med, medan jag hängde på trappen och tjötade. När packandet var klart for vi åt varsitt håll på E4.
 
Bra dag. Gott snack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0