Mot Ètretat

 
Vi tog kustvägen till Ètretat och körde igenom många, underbara små samhällen. I detta stannade vi för att äta. Minns dock inte vad samhället hette.
 
 
M köpte musslor. Jag köpte någon laxtallrik som visade sig vara ett mellanting av förrätt och huvudrätt. Det var gott, men jag blev inte mätt. Dessvärre tog jag ingen bild.
 
 
När vi kom fram till Ètretat var det full på campingen vi spanat in. Vi letade länge och väl och hittade en ute på landet i en by som heter Les Loges. Här är supermysigt och flera av husen är byggda/smyckade med vad vi först trodde var flintasten.
 
 
Men eftersom stränderna här är täckta med kiselsten tänker vi att det kanske det som husen är klädda med. Förmodligen så.
 
Nu tar mitt urkassa wifi slut, men jag hoppas kunna uppdatera igen i morgon kväll då vi övernattar i Waterloo igen. I morgon efter lunch påbörjar vi resan hemåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0