Hus och sånt

 
Jag har utlovat ett bildsvep av husbilder från Bernières-sur-Mar och här kommer det. Det finns otroligt många vackra, stora, pampiga hus här och de flesta är dolda bakom högra murar och i vissa fall har jag fotat det som syns över muren eller det som skymtar genom en tre meter hög grind. Vi grunnande en del på alla dessa murars vara och tror att det har med vinden att göra snarare än för nyfikna turister. Med den kraftiga vind som råder här är muren kanske enda chansen till något så när vindstilla läge i solen.
 
 
Det här stället låg innan för grindar, men här fanns en restaurang, men tyvärr hinner vi inte testa den...
 
 
Liten M vid jättegrind.
 
 
Brevlåda.
 
 
Men alltså...här vill jag bo!
 
 
Mitt inne i byn ligger den gigantiska kyrka. Den ringer varje kvart så man behöver ingen klocka här. Ett ding-dong för kvart över. Två för halv och tre för kvart i och fyra för hel samt antal timslag.
 
 
Ni fattar hur gött det är här väl? Jag skulle definitivt kunna tänka mig att ha något fast att återkomma till här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0