Ut med det gamla

 
De där vita spetsgardinerna har hängt med bra länge. Flera år faktiskt. Jag är väldigt förtjust i dem, men det är ju väldans tråkigt egentligen att aldrig byta. Det går ju bra att hänga upp dem igen någon annan gång. Dessutom är det dags att plocka bort stjärnor och ljusstakar.
 
 
Nu blev det gröna gardiner och min fina lampa har fått komma tillbaka. Gardinerna köpte jag på rea för någon vecka sedan. Av alla ställen köpte jag dem på Coop för blott 100 kronor.
 
 
Det bästa med gardiner i 100 procent polyester är att det bara är att klippa av dem till rätt längd utan att man behöver sy upp en fåll. Om tyget skulle repa sig är det minimalt.
 
 
Svårt att fota mot fönstret. Den gröna färgen är mer illig än vad som framgår här. Rummet blir något mörkare trots skirheten och det är bland annat därför jag har gillat de vita i spets så mycket. De stal aldrig något ljus. Nå väl. Jag tyckte att detta blev bra. Funderar även på att köpa eller sy nya fodral till kuddarna i soffan för att piffa upp ännu mer. Kanske mer grönt och eventuellt gult också. Jag får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0