Skit först och sen bra

 
Jag har ju varit hemma några dagar. Helt kaputt och ångest upp över öronen. Inget roligt, men idag gick jag till jobbet. Skönt att träffa mina vänner J och N igen. Skönt att få deras stöd. Gott att träffa de andra också. På lunch var vi fem stycken som drog till Da Vinci i Linné. Det var också välbehövligt. Att ses och prata utanför "huset".
 
Strax innan hemgång hade jag ett möte med en av cheferna. Fick berättat om alla dåliga tankar och känslor och fick höra precis det jag behövde. Det var enormt lättande och den här veckan kommer att sluta tusen gånger bättre än den började. Värdefullt!
 
 
Som ni kanske förstår av bilderna så här långt åkte jag till Ikea efter jobbet. Ja, först satt jag, J och N kvar på jobbet och pratade i 1,5 h. (Så gott att ha dem. Desto vemodigare att J sagt upp sig och bara jobbar nästa vecka...men vi kommer så klart att hänga ändå.) Sen åkte jag till Ikea.
 
 
Jag hade några saker jag skulle köpa. Typ ljus, knivvässare och en ram, men jag passade på att samla inspiration i form av färg. Tyckte att det här tyget var ganska trevligt. Rent färgmässigt skulle det passa mig, men det är lite för hårt på något sätt.
 
 
Här är också rätt färger, men väldigt mycket mjukare i uttrycket. Jag har tittat på den här kudden många gånger och jag tycker att den är otroligt fin. Jag håller ju på att omvandla mitt vardagsrum en aning. Kan hända att denna kudde ska få ta plats också, men jag bestämde mig för att avvakta.
 
 
Söta dörrmattor!
 
 
Fina lampor.
 
 
Jag hittade ljuslyktor som gick precis i mina färger. Jag kunde inte låta bli dem. Nio kronor styck är ju inte så mycket pengar så de fick åka med hem.
 
 
Färgglada köksredskap tycker jag är trevligt.
 
 
Dessa var det rea på. Julkoppar. Men vem ser att det är julkoppar om man tar fram dem på sommaren? De kan ju precis lika gärna vara supersomriga. Det beror nog på hur man ser på dem. Jag har alldeles för länge haft ont om kaffekoppar och för 15 kronor stycket slog jag till. Tyckte det var fint att blanda prickar och ränder också.
 
 
Ett av de bästa köpen var ändå det här. Något jag skulle ha köpt länge, länge, men inte stött på något som jag fallit för.
 
 
Men det här duschdraperiet lyckas med motstycket att plocka upp alla färger på min hej kom och hjälp mig-färgade toalett. Aprikosbeige golv, lila mattor, grönblå väggar och blå handdukar. Inte illa pinkat. Inte illa alls. Tack vare draperiet verkar allt hänga samman. Hur underbart!
 
Innan jag var på Ikea smet jag in en sväng på Stoff & stil. Jag ville passa på när jag ändå var ute på Bäckebol. Målet var att hitta ett rött tyg till en soffkudde. Det hittade jag. Men först hittade jag en stuvbit av ett fantastiskt viskostyg. Min första tanke var sjal, men biten var för liten. Jag frågade ett biträde om tyget möjligtvis fanns kvar på rulle och det gjorde det. För 40 kronor metern. Jag tänkte mig en ganska maffig sjal. Hmmm. Tänk om jag gillar tyget så mycket att jag vill göra något mer av det, som exempelvis en klänning? Jag slog till på fem meter. Ja, men för säkerhets skull!
 
Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0