Sju filmer i ett paket

 
Ginza hade rea så jag slog till på sju filmer. De kostade endast 29 kronor styck. Typ 240 kronor totalt inklusive frakt. Det är blandad kompott från dramatik, via tragisk, rolig och romantisk till allvarlig.
 
Från vänster bakre raden: Min brors flickvän. Samma regissör som till Om en pojke. Jane Eyre efter Charlotte Brontës klassiker av manusförfattaren till Stolthet & fördom och Förnuft & känsla. Dancer in the dark av Lars von Trier med Björk i huvudrollen. Jag har sett den förut och den är fullständigt gräslig och samtidigt fantastisk. Hidden children. Om människor som flyr Hitlers utrensning av judar.
 
Från vänster främre raden: Ängeln på sjunde trappsteget efter romanen med samma namn av Frank McCourt. Jag läste boken för flera år sedan och visste inte att den hade blivit film. Inglurious basterds. Även den här utspelar sig under andra världskriget och jag såg den på tv för ett tag sedan och den är värd att ha i hyllan. Inside ring med en av mina favoriter Jean Reno i huvudrollen. Handlar om en armenisk maffiaboss i Frankrike.
 
Jag gillar film, men hinner sällan se så många som jag skulle önska. Ibland satsar jag på kvantitet istället för kvalitet.Ibland är det som om jag ser en film istället för att läsa. Att se film kräver inte lika mycket hjärnaktivitet som att läsa. Med det sagt: Jag borde verkligen läsa mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0