Omvandlingen av ett rum

 
Jag letade förgäves efter en gradskiva för att kunna mäta ut hörnet som är i orät vinkel. Jag hittade ingen så jag fick lösa genom att mäta flera längder över golvet och genom det kunna dra linjen ut från det oräta hörnet.
 
 
När alla väggarna var mätta skalade jag om rumsmåtten och ritade upp rummet.
 
 
Därefter gjorde jag likadant med alla möbler fast som lösa bitar. På så sätt kan man möblera bäst man vill.
 
 
Som ni ser har rummet en inte helt enkel form. Bakom tv:n är mitt enda fönster och längst ned till höger är öppningen ut till hallen. Den här möbleringen har jag nu. Allt efter väggarna. Jag har trixat fram och tillbaka en hel del, men det är inte alldeles lätt. Vissa möbleringar kanske kan funka på papper, men i verkligheten blir det förmodligen trassligt, trångt och ljusskymmande.
 
 
Det här är mitt bästa förslag. Inte helt nöjd med placeringen av tv:n, eftersom den kommer så nära soffan. Mest nöjd är jag med placeringen av pianot och skrivbordet. På så vis kan jag se in i rummet när jag spelar, vilket jag gillar. Att stirra in i en vägg har alltid känts konstigt tycker jag. Likadant med skrivbordet fast när jag sitter där vill jag helst kunna se ut och det gör jag om jag har det så här.
 
Något som absolut skulle underlätta mitt liv är om jag köpte en platt-tv som jag kunde slänga upp på väggen. En del blir nästan chockade över att jag har en riktigt tjockis-tv. Inte en sån där tidig "plattis". Det är bara det att jag tycker att det är fullkomligt onödigt att köpa nytt när jag har något som fungerar alldeles utmärkt.
 
 
Jaha. Nu blir det till att klura, men jag tror att detta kan bli en bra lösning i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur vore det att byta plats på tv:n och staffliet då? Eller sätta staffliet där hyllan vid fönstret är och hyllan vid fönstret bredvid den hyllan vid dörren?
Kram!

Svar: Tack för idéerna! Jag har fortfarande inte bestämt hur jag ska göra. Bäst hade varit om jag inte hade så många möbler... :) Kram
Sofie

2013-01-22 @ 10:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0