Smått och gott-lördag

Sent igår kväll hade jag ett jobbigt samtal på telefon med en vän. Jag kan inte förklara mer än att det gäller en situation vi hamnat i på grund av tredje part. Efter det hade jag väldigt svårt att sova. Tankarna snurrade runt i skallen på mig. Trots att jag inte somnade förrän framåt två vaknade jag vid sju utan att kunna sova vidare.
 
Jag låg kvar och drog mig rätt länge, men sen gick jag upp och började städa. En vän och före detta kollega skulle komma förbi på fika och han kunde inte säga när och jag ville bli klar innan han dök upp. Plötsligt stod han utanför och jag gick klädd i böskläder och håret spretade åt alla håll. Men det var fixat på några minuter.
 
Det var roligt att ses och bara sitta och prata. När han hade lämnat fortsatte jag städandet. Förutom damma, dammsuga och svabba har jag röjt runt en del i skåpen. Sånt tar alltid längre tid än man tror. Skönt när det är gjort.
 
 
Till slut var jag i alla fall klar och gick iväg fullastad mot sorteringsgården och möttes av den här synen. Någon som haft roligt och riktat en spark mot batteriholken tro? Efter att ha tömt två kassar kartong, en påse glas och en påse metall stegade jag vidare mot Backaplan för att storhandla mat. Det är bäst att göra det på en lördagskväll. Knappt något folk och man kan strosa omkring och fundera över nya maträtter att testa.
 
 
På vägen passerade jag dessa nybyggda hus. Kolla på balkongerna! Varför bygger man ens balkonger om man ska göra dem så små? Man kan knappt ställa en stol på dem. Bortkastat.
 
 
Inne i gallerian har någon hängt upp den här jättemobilen. Den var säkerligen två meter hög. Cool!
 
 
Jag har som något slags mål att hälften av det jag handlar i en mataffär ska vara märkt med Svanen, Krav, ekologiskt eller annan miljömärkning. Idag var 22 av 41 varor märkta så. Nöjd!
 
Ska man storhandla utan bil är det tur att det går bussar som stannar precis utanför huset. En fullknökad ryggsäck och två fulla kassar i händerna hade jag. Visserligen är det cirka 500 meter från mataffären till bussen, men det gick bra. Skönt att fylla skåpen igen.
 
Bra lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0