Utökat second hand-sortiment

 
Emmaus på Linnégatan är en sån där second hand som jag ofta kikar in i men där jag sällan köper något. Förmodligen för att butiken mest haft kläder och för att jag helst köper prylar. Sist köpte jag ju det fina Kockumsmuggarna här.
 
Då vid förra tillfället hörde jag ett samtal mellan ett butiksbiträde och en kund. Biträdet berättade att man snart skulle ha fler prylar, men också möbler i butiken. Kul! tänkte jag och undrade stilla hur det skulle få plats.
 
Idag hade jag vägen förbi och kunde konstatera att man lagt beslag på lokalen vägg i vägg och öppnat däremellan. Eftersom jag kom dit sex minuter innan stängning så hann jag inte kolla runt hela, men jag hann slänga ett öga på hyllsystemet ovan.
 
Jag gillar nästan allt. Det är utplockade prylar från 50-, 60-, och 70-talen. Alltså mina favoritperioder när det gäller form och design. Det mesta är snyggt, funktionellt och ofta färgrikt. Jag hann inte kika på priserna, men jag skulle gissa att de ligger i överkant på vad jag är beredd att betala, men det lär bli fler besök här nu.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag följer gärna med om du vill ha sälle :D

Svar: Gött! Vilken dag som helst efter jobbet funkar ju. Det har öppet till 19 på vardagar :)
Sofie

2012-09-11 @ 20:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0