Uppflyttning avklarad

 
Det har hänt en hel del den här veckan. Framför allt på jobbet. Ja, förutom att vi var i Stockholm så har vi roddat om en del i våra lokaler. Vi sitter i en lokal med två våningar. Jag och kollegan P har suttit i ett enskilt rum på vårt första plan, men eftersom det av olika anledningar blivit tomt på ovanvåningen sa vi att vi kunde flytta upp tillsammans med A som jobbar med tidning precis som vi.
 
Sagt och gjort. I går flyttades möbler både upp och ned. Värst var det med skrivborden som vi har. Tre stycken höj- och sänkbara bord. Det väger inte bomull direkt. Som tur var slapp jag bära dem. Men soffa, stolar, pärmar en masse och diverse annat sprang jag med upp och ner.
 
Det här blir bra. Mitt skrivbord är det till höger, P mitt emot och A på kanten.
 
 
Från det ena fönstret är utsikten denna. Fast från min plats ser jag mest himlen.
 
 
Från fönstret bredvid mig ser jag över takåsarna bort till Nordstan.
 
 
Ja, och ner över parkeringsplatsen då.
 
Nackdelen med att sitta i detta rum är att takhöjden är väldigt låg, vilket leder till sämre luft. Fördelearna är desto fler. Vi har mer utrymme, vi som arbetar med samma saker sitter tillsammans, vi tvingas springa upp och ned i trappan flera gånger om dagen (bra med rörelse), vi har vårt konferensrum intill så det är lätt att komma undan för att vara ifred vid till exempel intervjuer samt att vi inte lika lätt nås av säljarnas många gånger högljudda säljsamtal.
 
Och nästa fredag ska vi ha inflyttningsfest. Nej, uppflyttningsfest menar jag.

Kommentarer
Postat av: esteterier

Skulle precis skriva till dig när jag såg att du hade hunnit före! Nej, guh nej, du störde inte alls! Det är bara jag som är så vansinnigt blyg och blev lite tagen på sängen, haha. Det var jättekul att du sa hej, och tack dessutom för den fina kommentaren på inlägget. :)

2012-09-23 @ 19:55:56
URL: http://www.esteterier.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0