Oh my Gaga!

 
Lady Gaga alltså. Wow. Hon red in på något som verkligen liknade en häst, men jag tror den var mekanisk.
 
 
Efter det "föddes" hon. Som ni ser ...
 
 
Att hon satsar för lite på inramningen är verkligen ingenting man kan beskylla henne för. Denna fyravåningsborg användes flitigt och kunde både öppnas och stängas när dekoren innanför behövde förändras.
 
 
Hon bytte kreationer nära på mellan varje låt.
 
 
Sceneriet igen. Jag räknade dansarna och jag tror det var totalt tolv stycken.
 
 
Scenen gick ut i en stor ring och fansen som kom tidigt fick platser inom ringen. Vi andra stod utanför. 
 

 
Då och då nyttjade Gaga och dansarna den där ringen så att vi där bak fick se dem extra bra, vilket jag så klart uppskattade. De flesta av mina bilder är ändå ganska inzoomade. Därav grynigheten i dem.
 
 
En bit in i konserten försvann Gaga och alla dansare och en konstig slinga på gitarr hördes. Ingen Gagaslinga om man säger så. Kort därpå ropar Lady Gaga att strömmen har gått i deras scenbygge.
 
 
Hon uppger att hon vill underhålla oss så medan man jobbar för att få tillbaka strömmen skickar Gaga ut mikrofonen i publiken som får ställa frågor till henne.
 
 
Efter cirka tio minuter var strömmen tillbaka i Gagaborgen och showen fortsatte. (Nästan en timme längre än utsatt tid höll hon på.)
 
 
Längst ut i den utstickande scenen hade Gaga en lucka som hon plötsligt dök upp i.
 
 
Jag minns inte vilken låt som gick när hon kom upp.
 
 
Men den övergick i alla fall i "Telephone" som enligt mig var kvällens bästa nummer. Den och "You and I" som jag älskar.
 
 
Foto från storbildsskärmen. Innan ett lite lugnare parti slog sig Lady Gaga ner med två dansare på scenkanten. Fansen fullkomligt överöste henne med presenter. Ni ser Pippidockan som hon fick och på huvudet har hon både en krona och en tiara som fans kastade fram. Även en kedja med ett kors och behån med speglar kastades fram och dessa tog hon på sig och bar under de följande låtarna. Det var här hon körde "You and I".
 
 
Hon spelade en ny låt som förmodligen är med på kommande platta. "Princess die" och då plockade hon upp en tjej i publiken som fick sitta där framme med henne. Det blev väldigt känsloladdat och tårarna rann på mina kinder liksom på tjejen där framme. Dessutom kunde hon vartenda ord i den nya sången. Hard core-fan!
 
 
Fart och fläkt. Hela tiden. Fullt ös. Ett utsålt Globen stod upp nästan hela konserten.
 
 
Ingen Lady Gaga utan kött eller?
 
 
När Lady Gaga och hennes dansare till slut gick av scen fick publiken hålla i länge, länge innan hon kom ut igen. Nästan så vi började misströsta om att få ett extranummer. Jag vände mig och sa till S:
- Men "Edge of glory" och Marry the night" då?
 
Jodå. De två låtarna var extranummer och under "Marry the night" plockade hon upp ytterligare två tjejer på scen. Alla tre försvann i luckan där framme och sen var konserten över.
 
Jag upplever den fortfarande. Tänker på små detaljer som dyker upp. På hennes makalösa röst. Det enorma sceneriet. Dansarna. Lady Gaga denna enorma artist som jag utan problem ställer bredvid andra artister som Madonna och Michael Jackson. Länge leve denna magnifika popdrottning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0