Knäckande migrän

Jag vaknade med en liten känning i skallen i morse. Det händer ofta och eftersom den var borta när jag tog mig upp så tänkte jag inte mer på det. En stilla isning på promenaden till jobbet. Sen. Jag hade mer eller mindre bara slagit på datorn. Kaboom. Blixtar och dunder och hela paketet. En migrän som inte var av den här världen. Jag plockade genast fram mina tabletter, svalde ner dem med ett stort glas vatten och sjönk ner i vår fåtölj. Där satt jag och höll för ögonen till min kollega kom och släckte lyset. Efter en halvtimme hade toppen av smärtan klingat av, men migränen var långt ifrån borta. En annan kollega skjutsade mig hem. Jag däckade i soffan och när jag vaknade ett par timmar senare fick jag ta tabletter igen. Migränen håller i. Och jag som verkligen måste jobba. Det är sista produktionsveckan och jag har väldigt mycket att göra. Med tanke på den här slagfärdiga attacken mot min hjärna finns det risk att jag inte kommer iväg till jobbet i morgon heller. Jag tog med min dator hem. Får se om jag lyckas få något gjort. Känner bara nu att på de här få minutrarna som jag har skrivit denna text gör det ont i ögonen. Himla skit är det. Nu stänger jag av datorn igen och gömmer mig i mörkret. När jag orkar slå på den ska jag berätta om en dröm jag hade under min migränsömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0