Det där med arbete

Tjänsten jag har nu är ett vikariat och som ni alla vet tar vikariat slut. Det finns oftast en given bortre gräns. För min del är det framåt vårkanten. Jag minns inte om det är mars eller april ut som gäller. Där i krokarna i alla fall. Min tanke är att börja spana efter nytt jobb i det nya årets inledning.
 
Av någon oförklarlig anledning gick jag dock in på ams.se för att scanna läget. Det skulle jag inte ha gjort.
 
I vissa stunder har jag nästan sett fram emot att söka jobb. Onekligen minns jag bara den sällsamma delen av jobbsökandet i förra omgången... Ja, alltså den som ledde till tjänsten jag har idag. Marknaden är inte direkt gödslad med journalistjobb.
 
Så vad skulle jag in på ams.se och göra? Det är en väldigt relevant fråga. Istället för lite roligt var det mest verkligheten som trängde sig på. I Göteborg fanns det totalt 1 927 jobbannonser att bläddra bland. Antal av dessa jag var behörig att söka = noll. Som i inga. Inga alls.
 
Åh vad jag längtar till 2013 och arbetslösheten...

Kommentarer
Postat av: Maja

Ams får vem som helst att deppa ihop..
Men jag tror det ordnar sig för dig. Du hittar kanske något nytt på annat sätt? Någon gammal kontakt eller någon som känner någon osv. Det måste vara många arbetsgivare som vill ha dig som medarbetare! Är det helt omöjligt att vara kvar där du är nu?









Svar: Tack för uppmuntran! Det mesta brukar lösa sig med tiden, men fram till att lösningen kommer hinner man få panik flera gånger om :) Jag vill vara kvar, men vet inte alls hur det ser ut på den fronten. Det återstår att se.
Sofie

2012-09-18 @ 21:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0