Älvor och pirater

 
Förra lördagen hängde jag med Skruttan hela kvällen eftersom hennes föräldrar och lillasyster var på partaj. Jag vet inte hur många olika karaktärer vi hann med egentligen, men det var riddare, hundar, bebisar och prinsessor.
 
På bilden ovan är vi älvor på väg till dans. Dit tog vi sparkcykeln.
 
 
För ett fantastiskt älvhår satte vi varsin tyllkjol på huvudet. (Ska säga här att Skruttan inte ville att jag skulle fota, så jag fick göra det i smyg. Därmed blev bilderna inte särksilt bra heller ...)
 
 
En av de mest fantastiska sakerna med barn är deras kreativitet och fantasi. Det är så enkelt. Till exempel när vi lekte pirater fanns det bara ett svärd, men då dök det upp en kratta. Den dög utmärkt. Soffan blev en båt och nere i vattnet simmade livsfarliga hajar och jättekrabbor.
 
Efter lek, spel och bokläsning i totalt fyra timmar slocknade vi båda två. Sent för den lilla och tidigt för den stora.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0