Fyra "nya" plattor

 
Det är så trevligt med begagnat. På CD-centralen kan man köpa både nytt och gammalt och det fanns en tid då jag inte besökte stan utan att gå en vända där inne. Dock är det väldigt längesen. Nu har jag tänkt länge och nog att jag skulle gå dit och efter jobbet gjorde jag slag i sak.
 
Jag hade lätt kunnat köpa tio skivor, men jag begränsade mig till dessa fyra. Totalt 108 kronor gick de på. Mary J Blige är ju en av mina stora favoriter. Jag har fem skivor sen innan. Nu har jag sju. The Ark-skivan är trevlig att ha i samlingen tillsammans med deras debutalbum. Likaså känns Aerosmiths Get a grip som en given bit i hyllan. Den var het när jag var ung tonåring, men eftersom den gick utanför min musiksmak prioriterade jag inte att köpa den.
 
Det här blev sannerligen ett kul tillskott! Frågan är hur ofta jag ska låta mig själv gå på CD-centralen och skrota. En gång i månaden kanske. Det går ju inte an att komma hem med fyra nya plattor varje vecka ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0