Det stod Sofie på skjortan ...

 
I bigrafen Palladiums gamla lokaler öppnade ett antal butiker för en vecka sen. Bland annat COS som är ingår i H&M-koncernen. Bättre kvalitet (tror jag), mer elegant, härligare material (mycket ull, siden och bomull, mindre syntet) och dyrare. Så kan man väl sammanfatta det hela.
 
 
Trots att det mesta gick i grått, vitt och svart blev jag väldigt pepp på kläderna som jag faktiskt inte sett tidigare. Massa fina klänningar och oversize-plagg som jag gillade. Jag plockade ihop fyra plagg att prova.
 
 
Först en bild på min egen outfit. Svart trikåkjol, beige klänning och oversize-tisha ovanpå det = gött! Ja, sen är det jacka, skor, sjal och strumpor och det där också så klart.
 
 
Här är en av klänningarna jag provade som var i en jättefin ullkvalitet. Tror den kostade tusenlappen. Om man bara kollade framifrån så satt den i princip perfekt. Superskön. Men som vanligt ställde min svank och rumpa till det och lämnade ett ickesmickrande, utböljande tomrum i höjd med ländryggen. Trist. Den hade varit perfekt i vinter. Varm och skön. Eftersom jag sitter så mycket still på jobbet behöver jag snygga, varma kläder.
 
 
Jag provade två klänningar till, men de satt riktigt illa. Bättre ställt var det med den här skjortan. Stor i livet, men ändå snäv i ärmen. Precis som jag vill ha det, men som det sällan är. De flesta storskjortor är kolossalt vida i ärmarna också.
 
Färgen är mörkt grå och den kostade 600 kronor tror jag. Jag slog till. Den kommer att bli väl använd i vinter. Kanske svårt att ha en kofta över med tanke på vidden, men jag får väl ha en långärmad topp inunder. Det borde funka.
 
Eftersom jag shoppade på COS höll jag mig ifrån att gå in i de andra butikerna. Däremot gick jag till IN-EX och köpte två taveldukar. Jag har ju bestämt att köpa minst en i månaden, men eftersom jag har så tomt på dukar hemma köpte jag två. I morgon ska jag på stor loppis. Jag får nästan hoppas att jag inte hittar något för nu får det vara slut på gladshopping den här månaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0