Att albumlyssna på musik

 
Jag har ju bestämt mig för att köpa minst en skiva i månaden. Det har redan blivit tre. Dessa två; Laleh - Sjung och Adele - 21 samt Timo Räisänen - Endeavor. Så i princip behöver jag ju inte köpa någon mer innan december. Alla tre är nu rippade till datorn och överlagda i telefonen.
 
Det där med att ha en bit resväg till och från jobbet är bra, eftersom det har inneburit att jag har börjat lyssna på musik igen. Lite som jag gjorde förut, lyssna på album. Spotifylistor i all ära, men det är något visst med att lyssna på ett helt album. Att lyssna på en artist i taget.
 
Laleh och Adele köpte jag över internet. Intressant att se att skivorna packades i en låda för typ åtta plattor... Bra i alla fall att paketet gick in i brevinkastet så jag slapp att ge mig ut i det göteborgska skyfallet för att hämta paketet någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0