Ännu en tom låda

 
Jag svängde förbi Holmens marknad på väg hem för att leta efter krokar, men hittade inga. Däremot sprang jag på den här söta porslinsburken. Eller söt och söt. Mer fulsnygg. Tänkte att den skulle passa i stringhyllan i köket och till de gröna stolarna. Jag avvaktade dock, eftersom den kostade 155 kronor. En JLE, men det var lite väl mycket pengar ändå.
 
 
Kungsgatan måste vara en av de fulaste gatorna i Göteborg. Den är så olevande. Inte för att jag vet hur det skulle sett annorlunda ut egentligen, men det ser för illa tråkigt ut i alla fall. Jo, jag vet. Träd. Tänk några småväxta träd eller buskar pö om pö i den där mittrännan. Det hade minsann livat upp betongen.
 
 
Indiska var mitt mål så klart. Jag köpte bland annat den vita kroken i mitten. Jag övervägde att skruva upp krokarna redan när jag kom hem, men jag valde bort det för ...
 
 
... att packa upp, sortera och placera mina cd-skivor. Det tog myket längre tid än jag hade trott, men nu är de på plats och inväntar nya plattor att samsas med. Medan jag fortfarande bodde i Gråbo var jag väldigt duktig på att köpa skivor, men sen när jag blev student sket det sig. Någon enstaka har det blivit, men inte alls på den gamla nivån då jag köpte flera i veckan. Nu är det som ett stort glapp i min lilla samling. Förhoppningsvis kan jag åtgärda det på sikt.
 
Skönt, skönt. Ännu en flyttlåda tömd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0