Slit och svett

 
Som jag berättat tidigare håller jag på och grejar och donar i min lägenhet. På den här bilden ser ni min garderob som jag köpte. Mitt stora problem i den här lägenheten har ju varit förvaring så garderoben var verkligen ett bra köp. Ovanpå ser ni två lådor. Det är helt vanliga flyttlådor som jag har klätt in och på så vis skapat ytterligare förvaringsutrymme som ändå ser helt ok ut.
 
Hela den här dagen har jag hållt på. Både röjt och städat. De sista sakerna som skulle upp på vinden är där nu. Tror det blev fem vändor upp och ner för alla fyra trappor. Mina tillfälliga mattor i hallen har jag bytt ut mot dem jag vill ha där och jag har även flyttat mattan jag hade i sovrummet till vardagsrummet. Mattan i hallen är för övrigt en stor favorit. Den går i blått och grönt och när jag hittade den blev jag fullständigt kär. Den är från en second hand så klart.
 
 
Några av mina handväskor har fått egna krokar och därmed plats på väggen i hallen. Både praktiskt och dekorativt om ni frågar mig. Krokarna satte jag upp för ett par veckor sedan, men jag tror inte att jag har visat dem innan.
 
En av väskorna är för övrigt köpt i Paris och en annan i Venedig. Tre är från second hand, en från Indiska (present från mamma) och en från H&M.
 
 
Självklart nyttjar jag även utrymmet ovanpå garderoberna i sovrummet. Även där har jag klätt två flyttlådor för lite snyggare förvaring. Tidigare hade jag en svart sopsäck full med saker. Varken snyggt eller effektivt.
 
 
Allt eftersom har hyllan i köket fyllts med prylar. Betoningen är hav och gröna saker. Och godis. Högst tillfälligt, skulle jag tro... Från början hade jag väl tänkt att den skulle användas mer praktiskt, men jag tycker det är roligt med en hylla som bara är fylld med saker jag tycker om. Det kanske inte syns så tydligt, men lådan till vänster på mitthyllan är fylld av stenar som jag plockat hem från havet. Jag har alltid älskat stenar och om jag inte hejdat mig själv skulle lägenheten förmodligen vara full av dem.
 
 
Till sist. Efter en lång dag av slit och svett ska jag nu unna mig några ostbågar. Det är jag värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0