Nergång, uppgång

 
Dessa bilder tog jag från mitt jobbfönster en eftermiddag i veckan. Det är sannerligen inte fy skam att sitta på fjärde våning och se ut över hustaken när solen sjunker mot horisonten. Ja, eller när jorden snurrar så att vi upplever att solen sjunker...
 
 
Dagen efter satt jag och såg i det andra fönstret hur solen saktmodigt stretade upp igen. Tänk om det kunde vara i närheten av lika vackert idag, men icke. Det är grått, grått, grått. Det regnar inte men man ser att det är vått ute. Rått. Dimmigt. Som vädret är mest i den här staden. Men man får leva med dessa grå dagar för rätt vad det är kommer dagar enligt ovan och då är det så makalöst vackert att ingenting skulle kunna få mig att vilja byta bort dem.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Älin

Jag älskar Göteborg. Så vackert. Så vemodigt. Så hoppfullt. Så mycket allt. Så älskvärd.

Svar: Kan bara instämma! Se till och komma hit för gott illa kvickt :)
Sofie

2012-11-16 @ 10:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0