Att komma i ordning

 
Två inlägg om sport och besökarstatistiken slår i botten, men det låter jag mig inte nedslås av. Just nu har jag lite skralt om uppslag, för saker som jag håller på med är för diffusa eller trista att visa upp på bloggen. Min mesta energi går (förutom till jobbet) åt till att få en bra grundordning i min lägenhet. Det kan man ju tycka att jag redan borde ha skaffat mig vid det här laget.
 
 
När jag flyttade in i januari ville jag bara få funktionalitet så fort som möjligt. In med sakerna! Under flera veckors tid har jag strukturerat och grejat. I och med garderobsköpet blev det mycket lättare, eftersom jag fick den förvaringsyta som jag saknat. Därmed har många saker fått byta plats och vara där de passar bättre. Till exempel förvarar jag alla mina lakan i sovrummet istället för i hallen, där mina dukar och gardiner nu ligger. Nära till strykbräda och järn i städskrubben.
 
 
De sista lådorna som inte skulle packas upp är nu på vinden och igår hängde jag in mina jackor i den nya garderoben. Min hall har blivit så luftig och trevlig nu. Jag blir glad varje gång jag ser den. Det är fortfarande en del att göra innan jag är nöjd och jag tar små steg för att inte bli alldeles trött på eländet.
 
 
Jag har ytterligare några grejer som ska upp på vinden. Några tomma lådor, en klädstång och en bunt gardinstänger. Därtill ska jag strukturera lite till i både hallen och sovrummet innan allt är nästan perfekt. Då kan jag börja pilla med detaljerna. Som att få upp tavlor.
 
 
Tänk att jag bott här i snart ett år och först i helgen fick jag upp de sista flyttlådorna på vinden. Ja, ja. Det är sådan jag är. Dessutom hade jag förhoppningen att få plats med allt i lägenheten, men det fick jag inte. Hoppas råttorna låter mina saker vara däruppe bara...
 
Bilderna är från flyttiden och strax därefter.

Kommentarer
Postat av: Johan

Jag gillade i alla fall inlägget om Sella!

Svar: Det gläder mig :)
Sofie

2012-11-07 @ 10:40:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0