Första utefikan





Jag gick i en second hand-affär på Hisingen och slog en signal till syrran. De var på väg ut för att fika och jag körde över bron och mötte upp dem i Linné. Vi köpte smörgåsar och festis på Oliven och slog oss ner på deras uteservering. Med en filt om ryggen var det riktigt skönt att sitta där i solen.

Skruttan var förstås lite avundsjuk på att alla vi tre vuxna hade glasögon och inte hon, men det fick gå ändå.



Efter fikan promenerade vi till den stora lekplatsen i Slottsskogen. Som synes var jag inte klädd för lek direkt. Så länge jag höll mig i solen var det okej, men när vi lämnade lekplatsen var jag ganska frusen. Men vad skönt med uppvikta brallor och skinnjacka!



I lekparken hittade Skruttan en jättefin pinne som hon gärna ville ta med sig hem.



Hennes snälla föräldrar lät henne ta den, men efter en bit slängde hon den åt sidan. Den var ju ganska otymplig ändå ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0