ToR Sthlm



Nu har jag landat hemma igen efter två dagar i Stockholm. Gårdagen tillbringade jag i en konferensvåning på Strandvägen. Min lunch åt jag på en uteservering på Linnégatan och sen satte jag på Nybrokajen med glass och kaffe. Solen sken och det blåste lite lätt. Alldeles fantastiskt gott.





Anledningen till att jag var i Stockholm var för att vi hade ett event med jobbet där kunder till företaget var inbjudna. Vi åt en fantastisk trerättersmiddag och kollade på fotboll. Det senare var ju något av en besvikelse.



Desto gladare blev jag när vi kom till hotellet. Av någon anledning blev jag och en kollega tilldelade varsin svit. Det hade väl blivit något fel. De vanliga rummen var säkert fina de också, men det är något speciellt att komma in till ett rum som har soffa och fåtöljer samt en liten kontorshörna och därtill stor säng med superfluffiga kuddar. Bra mycket roligare än rum där man knappt har utrymme att vända sig på golvet.




Badrummet rymde både badkar och dusch.



Frukostbuffén var enorm, men eftersom min mage har varit rejält besvärlig de senaste dagarna bestämde jag mig för att vara snäll mot den. Pannkaka och frukt fick det bli. Det ska sägas också att jag fick lite beslutsångest över all mat så jag safade.

Det var ett mycket trevligt dygn i huvudstaden, men som alltid är det skönt att komma hem igen. Trött som skam är jag. Dagen igår var lång som en hel evighet. Tåget lämnade Göteborg 06.00 på morgonen och det var full fart till klockan 01.00 på natten. Kvällen tänker jag tillbringa framför fotboll på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0