Blingiga lampor




Jag spanar alltid på den här typen av lampor. Idag tog jag ett varv på Holmens Marknad. Jag är väldigt svag för blingbling och glitter, men eftersom det är så populärt med gamla ljuskronor drivs priserna upp. Det bär mig emot att betala över 1 000 kronor för saker som det säljande företaget i princip tagit emot gratis. Jag tror det även handlar om att många av mina loppisköp är spontana och med min plånbok går det inte att spontanköpa en lampa för 1 200-1 300 kronor.



På det här stället finns en "inre" avdelning som jag sällan går in i, eftersom det inte finns så mycket i det rummet som intresserar mig. Av en händelse kikade jag ändå in och fick syn på den här kronan. Den matchar långt mycket bättre in i mitt hem än ljuskronorna och dessutom passar den bättre ihop med min plånbok - 295 kronor. Så bra pris att jag knappt kunde tro det. (För att vara på det här stället...)

Den är rejäl och jag tror att den skulle passa väldigt bra i min hall. Där hänger just nu bara en naken glödlampa i en sladd från taket. Om den känns för stor att ha i hallen kanske jag byter plats med lampan som nu hänger i köket.

Eftersom jag skulle ta vagnen hem i regnet reserverade jag lampan till i morgon. Då kan jag ta bilen till jobbet plus att jag får tid att tänka över ett extra varv. Känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna låta bli att köpa den. Och som sagt, varken i hallen eller i sovrummet har jag ordentliga lampor så ett köp skulle inte vara helt uppåt väggarna.

Trackback
RSS 2.0