Överraskningshelg i Södertälje

 
I fredags mötte jag upp Therese och J i Jönköping och drog vidare till Södertälje.
 
 
Där finns det gott om vatten och skrattmåsar, men det var inte därför vi åkte dit.
 
 
Vi åkte dit för att överraska vår fantastiska vän Linda som gifter sig i augusti.
 
 
I fredags kväll åt vi mängder med sushi hemma hos Linda och i lördags jagade jag och j henne runt i Södertälje med varsin kamera. Vädret visade sig från sin bästa sida.
 
 
Innan vi intog en italiensk restaurang på kvällen skålade vi för det blivande brudparet.
 
 
Jag slog till på både förrätt och huvudrätt. Det är sällan jag känner att jag pallar äta så mycket. De färska räkorna var fantastiskt goda ihop med de chilismakande tillbehören. Hälleflundran var också riktigt smarrig.
 
 
Det var en härlig kväll.
 
 
I söndags vände vi åter hem. Therese hade fått nys om ett mysigt fik i Gränna där vi stannade, men att vara i Gränna och inte spana in godistillverkningen är nästan straffbart.
 
 
Det är häfitgt att se polkagrisarna växa fram. Åk dit och upplev om du inte gjort det tidigare!
 
 
Sen är ju Gränna fantastiskt vackert med alla sina trähus och vyn ner mot Vättern. Vi tog en promenad ner till hamnen. Den här gången blev det ingen tur över till Visingsö, men dit vill jag gärna åka igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0