Som födelsedag

Precis som min kusin sa när hon ringde mig:
- Det är lite som att fylla år.

Den här dagen känns lite som en födelsedag. Så många hejarop, gratulationer och glada miner för min skull. Det betyder så mycket. Sitter här med tårar i ögonen när jag läser igenom vad alla har skrivit till mig i sms, mail och på facebook.

Tack. Tack så hemskt mycket!

Jag har försökt hålla fokus på mitt nuvarande jobb under dagen, men då och då har tanken vandrat genom mitt huvud: "Jag fick jobbet, jag fick det!" Ett leende har brett ut sig över hela mitt ansikte och jag har suttit vid min dator och fnissat för mig själv.

Nu riktigt längtar jag efter att få träffa mina nya arbetskamrater och få sätta igång. Det där avskedet med kollegorna här vill jag helst inte tänka på. Huh! Det kommer att bli jobbigt. Den dagen får jag nog skippa sminket ...

PS. Min nya chef skickade avtalet per mail till mig efter vårt samtal i morse. I ämnesraden står det: "Välkommen! Skall bli mkt roligt att jobba ihop. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0