Kvarterets sushi



Jag har så sett fram emot att testa sushin som ligger på andra sidan kvarteret. Idag blev det av. Till min glädje är det en helt ok vardagssushi. Ingen fantastisk sushi, men helt ok.

Jag betalde 72 kronor för att ta med nio bitar och då ingick både soppa och dricka. Kanske är det så att det man inte kan erbjuda i smak får man erbjuda i mängd. Både maki och nigiri var stora, så också fiskbitarna och ingefäran var väl tilltagen. Det senare gladde mig mycket, eftersom jag tycker att man ofta får alldeles för lite av den varan.

Riset var poröst och föll isär en del, men jag föredrar det framför ihopklumpat ris. Smaken var också bra. Ska poängtera att det var snabbvarianten. Det var ingen kock som ordnade bitarna utan personalen bara pusslade ihop risbitar med fiskbitar. Rullarna var redan rullade och färdigskurna.

I menyn ingick räka, men den bytte jag bort och det var inga problem alls. Såg sedan att det stod längst ner på menyn att man utan kostnad kunde byta bitar. Det gillar jag. Mison var också god. Ja, på det stora hela blir det godkänt och jag kommer garanterat att köpa sushi där igen.

Slänger in en liten brasklapp här dock! Jag har har sett att det finns ytterligare ett sushiställe några kvarter bort. Kan hända att den är bättre och då får detta nyupptäckta hak konkurrens helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0