Kontakt tack vare reportage



När jag var på Gran Canaria åkte jag till svenskstaden San Agustin för att träffa ett åldrat Värnamopar som bor där vintertid. Vi hade en mycket trevlig stund tillsammans och vi pratade om allt möjligt. Framför allt cirkulerade samtalet kring Värnamo Nyheter, eftersom de båda på olika vis har en stark koppling till tidningen. Kvinnan är dotter till mannen som startade den och mannen arbetade som kamrer på tidningen i många år.

Mötet resulterade i ett sidesstort reportage med flera bilder. Paret får tidningen skickad till Gran Canaria och när numret med reportaget om dem skulle postas passade jag på att skicka med ett kort brev till dem.

För några dagar sedan fick jag ett vykort adresserat till journalisten Sofie. Det kom från paret. De tackade för reportaget och lät hälsa att de båda mådde bra. De berättade också att de hade fått besök av andra Värnamobor som hade läst reportaget, människor de tidigare inte kände.

Vilken fantastiskt rolig grej! Att människor från samma stad som inte känner varandra träffas i en helt annan del av världen och att knuten till detta band var jag. Väldigt roligt!

Nu står vykortet uppställt mot min dator och varje gång jag slänger en blick på det påminns jag om det fina mötet och den härliga veckan jag hade i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0