En av alla stringisar



Det här lilla underverket kom jag över i april förra året för blotta 20 kronor. Ett löjligt pris. Dessutom låg den liksom inslängd bland saker där den inte alls hörde hemma. Den låg på avdelningen för allt som inte riktigt har någon egen kategori. Lite skev är den. Kanske därför som den fick hamna i "fulrummet".

Där jag bor nu har jag inte haft någon vettigt plats för den och hyllan har istället fått fortsätta att gömma sig i en av mina garderober. I nästa lägenhet ska jag dock se till att få plats för den. Förhoppningsvis i hallen. Perfekt hylla för handskar vintertid och solglajor sommartid. Lådan är som gjord för nycklar och annat småbös. Det blir grejer det!

Det tar på krafterna att packa. Var tvungen att vila lite. Egentligen är det bara att ösa på, men jag vill få lådor som inte är för tunga och inte för lätta plus att jag vill fylla dem på ett bra sätt. Helst vill jag inte lägga arbetsrumsgrejer tillsammans med saker från köket. Det kräver sin planering.

Den där packfascismen kommer säkert att sluta i ren panik nästa helg med att jag bara hystar ner allt huller om buller. Hjälp!

Trackback
RSS 2.0