Pannkaka med potatis




Jag blev så himla sugen på lingonsylt för några dagar sedan. Kan bero på att jag hade köpt en burk med rårörda lingon. Dyrt, men galet gott. Det är verkligen inget fel på vanlig pannkaka och jag äter det gärna, men den här gången valde jag att riva i rå potatis. Liknar raggmunk fast ändå inte.

Eftersom potatisen kräver längre tid i pannan än en vanlig pannkaka stekte jag på fyran (av sex). Alltså ett snäpp lägre än annars.


Pannkaka med råriven potatis

2 ägg
4 dl mjölk
2 dl vetemjöl
2 rårivna potatisar
salt

Stek i smör eller bregott för bra smak.

Min stekpanna är ganska stor och det krävdes två deciliter för att få till en bra kaka. Serveras direkt med mycket lingonsylt! Av receptet ovan fick jag ut fyra pannkakor och en liten slattpannkaka. Det blir mättsamt med potatis i och två får nog räknas som en normal portion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0