Provocerande dyrt




Det var vackert när jag åkte till jobbet i morse. Eftersom jag ändå var tvungen att betala timpris för min parkering idag så tog jag med bilen och parkerade vid jobbet. Kunde lika gärna betala för att stå där som att betala för att stå hemma.

På jobbet kunde jag skriva ut mitt tillfälliga parkeringstillstånd. Nu i dagarna ska min permanenta dekal komma. Med lån, försäkring och parkering har jag räknat ut att bilen kommer att kosta mig 2 000 kronor i månaden att bara ha.

Idag damp det ner ett brev från mitt försäkringsbolag. Trots att jag inte behövt kräva ut försäkringspengar en enda gång sen jag tog körkortet så mer än dubblades min försäkring nu när jag bor i Göteborg. Fy farao säger jag bara. Över 800 kronor i månaden. HELT galet. Ännu en anledning att sälja bilen så fort som sjutton. Usch, jag blir provocerad av försäkringar och bolagen bakom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0