Statistik

 
 
 
Jag tänkte dela med mig lite utav min statistik för bloggen. Jag gillar statistik. Det är ett otal människor som hittar till mig blogg. Jag gissar att ganska många vänder vid första anblicken. Det är ju inte så hemskt många länder i världen där befolkningen kan svenska. Några enskilda personer kanske, men försvinnande få. Kartan visar i alla fall de länder varifrån jag har fått besök. Nedan ser ni siffror för antal besök också. Siffrorna är från november 2011- november 2012.
 
 
 
Statistiken över städerna är nästan ännu roligare att titta på. Att Stockholm har så många träffar kan bero på att vissa IP-nummer inte har samma adress som användaren själv. Till exempel när jag bodde i Värnamo prickade mitt IP-nummer in på Gnosjö.
 
Till viss del vet jag i vilka städer jag har läsare, men uppenbart är det ganska få jag har koll på. Eftersom det mest är läsare jag känner som också kommenterar mina inlägg är det svårt att få koll också. Jag tog med till plats 16, eftersom jag har en vän i just den staden. Kan ju vara fler än hon i Bristol som läser min blogg, men jag tror inte det.
 
Min blogg är ganska liten och jag har inga ambitioner att bli en stor blogg, men ni ska veta att jag är glad för dem som läser mig. Hoppas ni hänger på nästa år också!

Kommentarer
Postat av: Maja

Självklart!
Tack för bra läsning :-)

Svar: Jag är så glad att du läser min blogg Maja!
Sofie

2012-12-17 @ 22:05:09
Postat av: Iris

...ja, och här är en till trogen läsare! jag försöker läsa varje dag i den mån jag hinner...och missar jag nån dag så tar jag igen det sen....tycker det är en så fin och klok blogg...underhåller mig, fina bilder och mycket intressanta tankar som jag gärna tar del av! Självklart är jag här även nästa år! God Jul och ett fint nytt år! Kram från Iris

Svar: Tack Iris! Jag uppskattar dina kommentarer och det är roligt att du gillar bloggen. Önskar dig detsamma! Kram
Sofie

2012-12-19 @ 11:15:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0