Hoppla, en gratäng!

 
Som ni säkert förstått vid det här laget förespråkar jag mer fantasi och känsla när det kommer till matlagning. Gratäng är en sån där bra grej som man kan göra hur som helst. Den här gången fyllde jag botten av en glasform med brocolli. Över dessa spridde jag ut en burk med kidneybönor samt en burk ananasringar som jag först delat.
 
 
I en bunke blandade jag kokta linser, riven Västerbottenost, creme fraiche, matlagningsgrädde och kryddor. Jag smulade ner en buljongtärning också. Som krydda hade jag salt, peppar och chilipeppar.
 
 
På med slabbet och in i ugnen på 225 grader. När skapelsen fått färg är den klar. Vill man kan man äta detta till ris, bulgur eller något liknande. Själv äter jag den gärna som den är. Kanske att ni rynkar skeptiskt på näsan, men jo, detta är väldigt gott. Bra vardagsmat. Jag har gjort den med kyckling så den funkar att göra köttig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0