Goda nyheter

 
Vi har nyss avslutat vårt månadsmöte på jobbet. Eftersom nyheten förmedlades där, måste den vara offentlig nog för mig att berätta här. Jag har ju vetat några veckor nu och det har varit svårt att hålla detta för mig själv. Självklart har personerna i min närmsta omgivning redan fått veta.
 
Idag är jag redaktör på en fastighetstidning. Tjänsten är ett mammavikariat som sträcker sig till augusti.
 
Från och med januari kommer jag dock att ha en ny tjänst. Jag kommer att bli företagets kommunikatör. Detta är en tjänst som inte finns än utan den kommer att skapas i och med att jag börjar med den. Det känns oerhört spännande, utmanande och engagerande!
 
Till viss del är det saker jag känner mig trygg och kunnig i och till viss del är det helt nya saker jag ska göra som jag måste lära mig. Det känns som en bra mix.
 
Redan under tiden när jag var kvar i Värnamo funderade jag på att bredda mig genom att läsa kommunikationsvetenskap. Problemet var att jag inte var det minsta sugen på att sätta mig i skolbänken. Därför blev jag oerhört glad när mina chefer frågade mig om jag var intresserad av den här tjänsten. För mig är lärande genom att göra det absolut bästa.
 
För att beskriva det något. Jag kommer att sköta både intern och extern kommunikation. Det handlar bland annat om material som säljarna använder och att göra olika typer av utskick. Jag kommer att arbeta med sociala medier och vår hemsida. Jag kommer också göra marknadsundersökningar samt sammanställa och analysera statistik. Med mera. Det finns mycket att göra och till att börja med gäller det nog att hårdprioritera bland uppgifterna.
 
Det här känns väldigt roligt och jag är superpepp. Ännu en gång går livet min väg. En del kallar det flyt, jag skulle hellre säga att jag skapar min egen tur, mitt eget öde. Planerar, funderar. Vad är rimligt? Vad önskar jag? Öppnar sinnena, ställer in siktet. När möjligheten kommer är jag sedan länge beredd. Chefen undrade efter vårt första möte om jag ville fundera. Nej, jag visste redan att jag ville detta. Det var ett självklart ja för min del. Från och med januari är jag således kommunikatör!

Kommentarer
Postat av: Iris

GRATTIS! det där låter ju jättekul, lycka till!

Svar: Tack så mycket!
Sofie

2012-12-11 @ 08:46:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0