Förändringens tid

Himlarna gråter idag. Sen i förmiddags har regnet ändlöst smattrat mot fönstret bakom min rygg. Jag gillar ljudet. Det är lugnande. Kanske för lugnande för jag känner att jag dras med. Dämpas. Blir långsam. Det kan också ha att göra med gårdagens tempopromenad. Mina höfter har stelnat till här under dagen, men jag gissar att en ny promenad skulle mjuka upp dem igen.
 
Efter jobbet idag tänkte jag gå och se om jag kunde hitta mig ett par schyssta träningsbrallor. Tajt ska det visst vara nu för tiden. Även för oss med lite bulliga lår. Ja, ja. Om jag har någon ork kvar efter det letandet tänkte jag även kila in till gymet hemmavid. Nu ska jag börja där. Det är dags.
 
Jag hade tänkt gå dit i helgen, men det finns bara personal på plats mellan 16 och 19 på vardagarna. Därav är detta ett av de billigaste gymen i stan (199kr/mån) och som medlem har man tillgång dygnet runt.
 
De två senaste åren har min träning bara varit sporadisk egenträning. Promenader, vikter och övningar på hemmaplan. Två år utan gym. Och då gillar jag ändå att gymma. Nu är jag väldigt sugen på att komma igång. Mitt främsta mål är att återuppbygga mina muskler i bålen för att ha mindre ont och för att bättre klara av alla stillasittande dagar framför datorn.
 
Det sekundära, men ack så viktiga målet, är att bli av med de extrakilon som jag har samlat på mig. För lite träning och förändrade matvanor har bidragit till dem. Jag vet inte hur många de är, eftersom jag aldrig väger mig, men de är för många.
 
Hösten är förändringens tid. Detta blir min personliga förändring den här hösten. Nu är det bara att hålla tummarna för att peppen jag känner nu håller i sig!

Kommentarer
Postat av: sara

jag superpeppar på dig! Du kommer garanterat att må bättre - och du får gärna ringa om du behöver lite motivator i starten :D

Svar: Tack! Det är skönt att ha dig i ryggen :) Jag har ju behövt sätta igång länge, men ibland tar saker tid. Nu känner jag mig motiverad och det är bästa utgångsläget.
Sofie

2012-08-07 @ 10:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0