Rejäl målardag



Jag har målat i flera timmar. Började med att klicka ut de här färgerna ...



... för att fortsätta på den här tavlan. Den här bilden tog jag dock innan jag hade gjort det största förändringarna med målningen. Jag vet inte vad det är med den här tavlan, men jag får inte till det. Jag kommer återigen att måla över vissa delar för att börja om. Nå väl. Till sist blir det nog bra ändå.



Jag klickade på massa svart och grönt på min palett. Ja, alltså på mitt lock från en pepparkaksburk. Fungerar utmärkt för ändamålet. Tidigare la jag grunden till en ny tavla och det var denna jag fortsatte med.



Så här ser den ut. Först hade jag tänkt att det gröna skulle gå i röda toner, men när jag hade målat på en massa rött kändes det inte alls bra. Jag testade grönt och japp, grönt skulle det vara. Målningen är 50 x 50 cm stor.



Det syns inte lika tydligt på fotona som i verkligenheten, men jag har en del lila färg i det gråvitsvarta och gult och vitt i det gröna. Även om jag kom riktigt långt med målningen så är den inte klar. Jag ser redan en del saker som ska justeras. Ett knep jag har, förutom att backa långt och kolla på tavlan, är att fota och sen kolla på bilderna. Då får man en helt annan blick på både motiv och färg.

Tänk när jag var yngre. Bra mycket yngre. Någonstans i mellanstadiet och högstadiet kunde jag inte ha kläder som gick i svartgrönt. Det funkade bara inte. Man kan ju inte som blåvitsupporter klä sig i GAIS-färger ... Kom att tänka på det nu med en svartgrön tavla framför mig.


Kommentarer
Postat av: Fellen

Blir så glad av att se paletter med en massa färg. Och det ser ut att bli så fint! Den översta verkar bli så harmonisk och den undre så dramatisk.

2012-04-17 @ 19:12:17
URL: http://fellen.devote.se
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Tack Fellen-Ellen :)

2012-04-17 @ 21:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0