Ny favoritsushi



Den här sushirestaurangen , Ai Sushi,har fått oerhört höga betyg på Sushikartan. Alltså har jag känt mig mer eller mindre tvungen att testa den. Nu har jag fått tillfälle att göra det. Jag gillar lokalen. Stilren. Alldeles utanför ligger Feskekörkan och hamnkanalen.

Mannen bakom disken var mycket trevlig och tillmötesgående. Jag köpte med mig tolv bitar. Soppan ingick och man fick plocka i alg och purjolök själv. Detta gillar jag som gärna öser på alger, men skippar löken.



Jag var nöjd i alla fall så här långt. Bitarna var väldigt fina och fisken väl tilltagen.



I lådan fanns förutom wasabi och ingefära även tångsallad (vars riktiga namn jag inte kan) samt rödlök som jag förmodar var inlagd på något vis. Eftersom jag inte äter lök smakade jag inte på den.



Bitarna var fint gjorda, fisken var superfin så ja, jag var nöjd när jag tittade på lådan, men jag ännu mer nöjd när jag hade ätit den. 95 kronor för tolv bitar är dessutom ett bra pris. Hit kommer jag tillbaka. Utan tvekan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0