Fet innehållsförteckning

Angående föregående inlägg så köpte jag Blutsaft för några dagar sedan, eftersom jag misstänkte att tröttheten kan hänga ihop med järnbrist. Hur som helst. Nu ökar jag på både järn och magnesium och hoppas på bra resultat. Framför allt vad det gäller migrän, kramp och trötthet.

Jag brukar läsa innehållsförteckningar på det mesta. Största och främsta skälet till det är att jag inte vill ha i mig massa hittepå. Alltså läste jag innehållsförteckningen på Blutsaften. Det var intressant:

Brännässla, spenat, kvickrot, kvanne, rölleka, fänkål, morot, vetegroddar, brunalg, hibiskusblomma, åkerfräken, pomeransskal, malört, kaskarillbark. Fruktsaft från vindruva, svarta vinbär, björnbär, päron, körsbär, apelsin, rödbeta, citron, äpple. Dessutom honung, druvsocker, fruktsirap, carobextrakt, nyponextrakt samt järn, askorbinsyra, B6, B1, B2 och B12. (Inget fett.)

Tänk så många bra saker man kan få i sig utan att äta kött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0