Välkommen förändring!



Det började med att jag skulle städa och när jag började rota runt hittade jag de här gardinerna och vips så hade jag bytt gardiner i vardagsrummet. Hmm. Vad kan jag mer göra, tänkte jag.

Som de flesta nog vet vid det här laget måste jag ha förändring ganska ofta i livet för att må bra. Stampar allt på i samma takt eller på samma sätt för länge blir jag tokig. Jag blir sanslöst uttråkad, rastlös och nästan sur om jag inte får märkbar förändring kring mig. Detta i kombination med en idé jag haft länge slog jag två flugor i en smäll.



Nu äntligen skulle den ensamma tavlan bakom soffan få sällskap. Och som jag länge tänkt ska det bli ett kollage.



Det växer långsamt fram. Ett pusslande att få ihop tavlorna på ett bra sätt. Både att de passar bredvid varandra och att det blir en bra helhet. I detta fall är nog ändå helheten viktigast.



Så där ja! Här är resultatet! Fick även sytt i ordning en bit spetstyg jag hade som nu får agera duk på vardagsrumsbordet. Tre ljuslyktor som åkte in i skåpet för några månader sedan har fått komma fram igen. Det här känns fint. Nu kan hösten komma.

Ett bra tag nu har jag gått och klurat på en sak. Mitt måleri står alldeles still igen. Jag har funderat hur jag ska få fart på det. Bland annat tackade jag ja till att ingå i målargruppen jag berättade om. Just nu letar de (vi) efter en lokal och jag hoppas innerligt att det löser sig, för nu är jag pepp på att börja måla med dem.

Det andra är att jag skulle vilja sälja tavlor på något bra sätt. Ena tanken är helt enkelt att öppna mitt hem vid något tillfälle och bjuda hit alla som vill se vad jag målat. En vernissage. Den andra tanken är att lägga upp tavlorna här på bloggen med pris och fraktkostnader. Dock bär den andra tanken emot lite. Jag tycker det är roligt att träffa den som köper en tavla av mig. Det känns fint att ha ett ansikte på den vars hem min målning kommer att hänga i.

Ja, tankarna är inte riktigt klara än. De for nog gro lite till innan jag bestämmer mig.

Trackback
RSS 2.0