Trattisar och ägg



Det började med att en vän annonserade på fb att hon hade svamp att dela ut. Jag vill ha! ropade jag och till min stora glädje svarade hon att jag kunde komma och hämta. Så det gjorde jag. När jag hade rensat och vätskat ut dem la jag det mesta åt sidan, klickade i smör och lät den kvarvarande svampen fräsa en stund.



Jag slängde även i förkokt sparris och hackad vitkål. Vitkålen är för övrigt helt fantastisk nu. Underbar i smaken.



Jag knäckte i fyra ägg.



Det stod en kesoburk i kylen som var på väg att bli gammal. Halva burken ner i pannan. Så kryddade jag med salt och peppar och rörde om alltihop.



Keson gjorde att omeletten höll samman lite dåligt. Den sprack när jag skulle vända den, men jösses, gott blev det! Jag åt halva omeletten tillsammans med en ostmacka. Bra, enkel och matig kvällsmat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0