Blus och duk



På min runda i lördags gjorde jag ett nedslag på Röda Korset. Det händer inte så ofta. Mest för att det är så litet och jag sällan får napp där. Då hittade jag den här blusen. Tanterna bakom disken tyckte den var urfin. Det tycker jag med så klart. Annars hade jag inte köpt den. Den kostade mig 35 kronor. Visade den för min kusin som bara apskrattade. Hon tyckte inte den var fin, men det gör mig ingenting. Jag gillar den ju!



Jag köpte även den här duken på Erikshjälpen för 15 kronor. Förr om åren hade jag alltid massa dukar. Bara att välja och vraka när den ena var färdig för tvättmaskinen, men eftersom jag har bytt färg på inredningen med åren har jag gjort mig av med många dukar. I vardagsrummet passar det bäst med neutrala färger, eftersom jag har färg på allt annat. Därför föll jag för den här beiga. Ser kanske inte så roligt ut när man bara ser den beige mattan under. Men soffan är ju turkosblå, kuddarna blommiga i lila, rosa, turkost och grönt. Filten är grön och alla tavlor färgstarka.

Trackback
RSS 2.0