Kalabalik i mitt hem





Trots att jag var sjukt trött när jag väl kom hem igår så fick jag röjt ur allting från mina bokhyllor och det stora klädskåpet. Nu ligger det mesta av prylarna i vardagsrummet. Stora högar med tyger, gardiner, burkar och lådor med spetsband, ramar, taveldukar, färger och en herrans massa småpryttlar.

När jag ser allt så här får jag god lust att göra en tuff rensning. Jag kände dirket att alla mina gamla klipsramar för följa med lasset till Erikshjälpen. Hälften av dem är fortfarande inplastade. I arbetsrummet stod även två jättekassar med utrensade kläder. Jag ska gå igenom dem en gång till och se om det finns omgörningspotential i några av plaggen. Resten åker.

Jag har länge tänkt att jag ska röja bland mina väskor. Jag är lite av ett väskfreak, även om jag lugnat ner mig på den fronten, har jag många väskor som aldrig blir använda. Visserligen är några hårt nostalgiskt bundna till mig trots att jag inte använder dem, men några ska jag nog kunna göra mig av med.

Från och till har jag funderat på att försöka sälja alla mina utrensade saker på loppis för att få in några kronor för dem, men nu vet jag ärligt inte om jag pallar det. Mest för att jag inte har något bra ställe att förvara alla saker som jag inte vill ha. Skulle jag ställa ner dem i källarförrådet skulle jag förmodligen glömma av att de finns ...

Trackback
RSS 2.0