Tossor och tjockisar



I min lägenhet är golven vansinnigt kalla. Och det är inte svårt att räkna ut att om fötterna är som isbitar blir resten av kroppen snart smittad av det temperaturläget. Allt som oftast har jag raggsockar på mig hemma, men det har inte riktigt hjälpt. Jag har blivit kall ändå.

När jag rensade i mitt kläddskåp nyss hittade jag dessa stickade tossor. (Efter kommentar av mamma måste jag lägga in här att tossorna är virkade.) Det är min skickliga mamma som gjort dem. De här tuffingarna rår inte mitt kalla golv på. Fötterna värms upp så fort jag tar på dem och håller sig varma. Tänk om jag hade fler sånna! (Inte alls en hint till mamma om att jag skulle kunna tänka mig ett par lila eller turkos ...)

Tittar man mer noggrannt på bilden kan man ana att jag är stolt ägare av en tjock-tv. Länge leve tjockisen! Saken är den att jag köpte den för ganska länge sen. Tror det var typ 2003. Surt förvärvade pengar. Sett till tiden skulle man kunna tycka att jag är värd en ny tv. Å andra sidan. Den jag har fungerar utomordentligt bra. Att då köpa en ny går emot alla mina principer om teknikprylar. De ska leva tills de dör. Då kan tänkas blir de utbytta.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra att de är varma men jag vill absolut protestera mot att du säger att de är stickade. Dom är virkade!

Kram

2011-11-23 @ 23:48:32
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Haha! Där ser du hur mina kunskaper är i ämnet ...

2011-11-24 @ 08:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0