Hus och människor



Foto: Christian Andersson

Här är min lilla utställning i sin helhet. Det var väldigt problematiskt att få upp tavlorna på den här väggen, därför hänger de si så där tjusigt skevt. Man kan i alla fall snabbt konstatera att jag har mina favoritfärger i den blågröna skalan och i den gulrödsvarta. Ska grunna på ett tema jag ska börja jobba på. Människor och ansikten är ju något återkommande i mitt måleri. Funderar på att måla hus. Hus är en symbol för människan. I alla fall sett till drömtydning. Vi är också stark förknippade. Människor och hus hör ihop. Hus har jag ju målat förr. Ja, det är inte en dum idé. Hus och människor.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Fin hängning om man tänker på färgskala och sammanhang!

2011-12-11 @ 20:53:20
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Tack, tack. Eftersom utställningen kom snabbt på så fick färgerna snarare än motiven bli den röda tråden :)

2011-12-11 @ 20:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0