Teckningar från de förflutna



Jag fick lust att skissa idag och plockade fram ett gammalt block. Däri hittade jag den här teckningen. Det är inte jag utan en som heter Maja som står bakom. Den kom till någon gång i gymnasiet. Jag minns när hon gjorde dem och hur vi flamsade och tramsade kring detta. Tyvärr kommer jag inte ihåg allt. Starkast är dock minnet av bilden ner till vänster. Den handlar om en annan i klassen.

Som jag bloggat om tidigare tycker jag det är kul att teckna, men jag har verkligen kommit av mig. Faktum är att dagens teckningar inte blev så tokiga. Dock är jag inte redo att visa dem än. Det kommer.

Återigen har jag förresten önskat att alla mina kreativa idéer inte skulle sitta som i fängelse i huvudet. Tänk om jag kunde få ut dem i händerna. Veckan borde definitivt ha fler dagar och jag borde ha en assistent som kunde göra de tråkiga delarna av mitt liv som tvätta, städa och sy i dragkedjor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0